Wednesday 7 September 2011

BULAN RAMADAN 3

            Sedang leka saya buat kerja di pejabat.....tiba-tiba PA saya telefon memberitahu Pengurus Besar (Nat Sum) nak jumpa di pejabat dia. Saya pun pergi ke pejabat beliau di tingkat 3 bangunan sebelah..... Bangunan ini hanya menempatkan pekerja-pekerja seperti wartawan, ketua pengarang dan mereka yang terlibat dalam penerbitan buku-buku, majalah-majalah atau apa saja yang diterbitkan oleh syarikat kami. Waktu itu yang popular ialah buku-buku komik seperti Dragon Ball, Shin Chan, Naruto, Mutiara Naga dan lain-lain lagi yang syarikat kami akan terjemahkan terlebih dahulu dari bahasa Jepun ke bahasa Cina dan dari bahasa Cina ke bahasa Melayu.......
           Setelah semua siap dialih bahasakan barulah ianya dicetak oleh syarikat kami...... Nak buat ini pun memerlukan kelulusan daripada KDN dan Syarikat daripada Jepun yang terbabit...... Majalah-majalah yang syarikat kami terbitkan sendiri seperti Funi, Bintang TV, Headlines dan ada juga majalah-majalah daripada syarikat luar yang dicetak di sini dalam bahasa Inggeris seperti Galaxie, Computer dan lain-lain. Terdapat juga dalam bahasa Tamil seperti Nayanam, Mayil serta dari keluaran syarikat penerbitan Jaya Bakti........ Boleh dikatakan dari dulu lagi syarikat kami dah amalkan slogan 1 Malaysia ni.........
            Bos nak jumpa saya untuk memberitahu beberapa perkara yang saya rasa penting kerana selalunya jika tak penting beliau tidak akan panggil saya ke pejabat...... "Sila catat apa yang saya nak kata ni ...... " 1-...."dalam bonet kereta mercedes saya ada beberapa barang-barang seperti baju kot, baju, seluar, tali leher dan kasut.....yang saya rasa awak boleh pakai...... Nanti awak pergi ambil......."....kata bos saya.... Bos saya ni memang selalu bagi barang-barang seperti itu untuk saya pakai kerana badan saya dengan beliau lebih kurang sama.......... 2-...."Tak lama lagi isteri saya akan bekerja di sini.....beliau akan jadi akauntan di sini dan saya mau awak jadi pembantu isteri saya......".... 3-...."Awak tulis nama pekerja lelaki saja yang nak pergi berbuka puasa di PJ Hilton...... Beritahu berapa orang untuk saya buat tempahan..." ... 4-...."Selepas ini saya mau awak uruskan masalah dan kebajikan pekerja-pekerja yang ada...... Jika ada masalah beritahu saya dan jika perlu terus telefon saya jika saya tiada di pejabat...... " ......Perkara-perkara yang bos saya sebutkan tadi memang telah saya jangkakan kerana beliau sentiasa mengambil berat terhadap pekerja-pekerja yang ada. Setelah mendengar penerangan daripada bos saya tadi......saya mengucapkan ribuan terima kasih........
            Setelah bertanya siapa yang nak pergi berbuka puasa......ada 15 orang yang nak pergi. Nampaknya mereka seronok bila dapat peluang untuk berbuka di hotel...... Saya sendiri pun tak pernah pergi berbuka puasa di hotel...... Sebelum ini hanya dengar cerita daripada orang lain saja..... Mereka kata berbuka di hotel ni membazir......betul ke....?. Macam mana rasanya jika berbuka puasa di hotel...... Tak sabar rasanya untuk pergi..... Saya dah pesan kepada mereka....malam lusa jam 7 petang, tunggu di lobby PJ Hilton......jumpa di sana.....dengan berpakaian yang kemas........
                       ............teruskan bersama PE........bulan ramadan 4.......

No comments:

Post a Comment