Wednesday 12 October 2011

HARI BEKERJA 6

            Semenjak ada PA saya yang baru iaitu Miss Ayu boleh dikatakan setiap pagi apabila saya sampai di pejabat di atas meja saya telah disediakan minuman untuk sarapan pagi. Miss Ayu ni jika sekali pandang rupa wajahnya seperti orang melayu tetapi jika pandang lagi sekali sahlah beliau seorang yang bukan melayu. Begitulah semenjak beliau ada, sarapan pagi saya begitu dijaga olehnya dan oleh kerana beliau seorang yang baru mula bekerja terpaksalah saya memberi tunjuk ajar bagaimana tugas-tugas yang perlu beliau lakukan untuk saya. Harapan saya agar beliau menjadi PA yang bagus untuk saya agar segala tugas dan kerja saya tidak mengalami sebarang masalah.
           Suatu hari selepas balik makan tengah hari PA saya kata tadi ada seorang perempuan telefon. Makwe saya katanya sambil tersenyum....... Memang makwe saya yang telefon kerana dengan rasminya minggu depan beliau akan berangkat ke luar negara untuk belajar. Tarikh dan masa keberangkatan telah dimaklumkan kepada saya dengan harapan waktu tu saya akan berada di lapangan terbang untuk berjumpa buat kali terakhir sebelum beliau berangkat pergi. Saya pun telah memohon cuti pada hari itu untuk memenuhi permintaan daripada makwe saya ini. Makwe saya juga telah balik ke kampungnya di Ipoh, Perak sebagai persediaan sebelum berangkat pergi dan akan mengadakan majlis doa selamat semoga beliau selamat pergi dan selamat kembali sebagai seorang yang berjaya dan cemerlang.
           Pemergian makwe saya ke luar negara di taja oleh JPA dan beliau akan menuntut di Midwestern State University, Texas, USA dalam jurusan ijazah sarjana muda kimia selama 2 tahun setengah. Selama 2 tahun setengah ini jugalah saya akan lalui tanpa orang tersayang di sisi saya. Harapan makwe saya agar hati dan perasaan saya tidak berubah sewaktu beliau tiada di sini. Berubah atau tidak tu tak beranilah saya nak jamin kerana saya ni pun bukan boleh diharapkan sangat........ Namun jauh di sudut hati dan perasaan saya sentiasa berdoa dan mengharapkan perhubungan kami akan terus terjalin sehingga hari bahagia kami bersama......... Walaupun perjalanan kami di hadapan sentiasa ada liku-liku kepayahan yang memerlukan ketabahan serta kesabaran yang tinggi untuk diharungi. Yang pasti saya sentiasa sedar mengenai keadaan diri saya......... Bagaimana pula penerimaan keluarga sebelah makwe saya setelah mereka mengetahui dan melihat keadaan diri saya. Apakah mereka merestui serta membenarkan perhubungan antara kami berdua......?. Relakah anak bongsu kesayangan mereka menjalinkan perhubungan cinta dengan saya........?...Untuk mengetahuinya...........
                         ..................teruskan bersama PE..........cintaku hanya untukmu..........

No comments:

Post a Comment