Thursday 20 October 2011

CINTAKU HANYA UNTUKMU 3

            Masa terus berlalu dan masa juga telah mendewasakan kita dalam menempuh dugaan hidup ini. Semakin masa berlalu semakin pasrah saya rasakan erti sebenar diri kita apabila mencintai atau dicintai oleh orang lain. Lebih-lebih lagi jika orang yang kita cintai itu berada jauh di sisi kita....... Hanya surat-surat yang dapat menyampaikan luahan isi hati dan rindu ini kepadanya dari kejauhan ini. Malah jika rindu semakin menebal tanpa saya sedari tangan ini teringin sangat untuk mengangkat gangang telefon untuk membuat panggilan antarabangsa. Hanya dengan cara itu saja yang paling cepat untuk menghubungi serta dapat mendengar suara yang dirindui itu.
           Jika menulis surat......sekurang-kurangnya 2 atau 3 minggu baru menerima balasan itupun jika urusan pos berjalan dengan lancar. Surat menyurat saya menggunakan alamat di tempat kerja agar surat itu akan terus sampai ke tangan saya tetapi selalunya setiap surat yang saya terima telah hilang setemnya. PA saya telah mengambil setem di surat saya itu kerana PA saya mempunyai hobi mengumpul setem. Setem-setem yang ada di sampul surat yang makwe saya poskan itu cantik-cantik belaka kerana itulah setiap surat yang saya terima telah hilang setemnya.
           Selain daripada meletakkan setem yang cantik-cantik......makwe saya juga akan mengirimkan bermacam-macam jenis coklat kerana di sana coklat-coklat tersebut amat mudah didapati serta harganya yang murah. Lagipun waktu itu pos malaysia tidak melarang untuk meletakkan apa-apa barang dalam setiap surat yang dihantar........ Coklat yang dihantarnya adalah seperti M&M, Snickers, Hershey's, Mr Goodbar dan lain-lain lagi yang saya pun dah lupa namanya. Ada antara coklat itu yang tidak terdapat di Malaysia pada ketika itu. Selain daripada coklat-coklat, barang-barang lain yang selalu saya terima ialah seperti "key-chain", kad yang ada muzik, pewangi dan lain-lain lagi yang sehingga sekarang ini saya masih menyimpannya. Setiap kali makwe saya pergi bercuti, mesti ada "souvenir" yang akan dikirimkan kepada saya.
           Sebenarnya banyak hadiah dan surat-surat cinta kami yang masih saya simpan lagi cuma ada beberapa barang dan gambar kami yang telah rosak kerana sewaktu saya tinggal menyewa di Kota Damansara, tiba-tiba pada suatu hari tangki air di atas bumbung rumah saya itu bocor sehingga menyebabkan seluruh ruang tamu serta stor tempat menyimpan barang-barang saya basah. Waktu itu semua barang ini saya simpan di dalam kotak tetapi apabila seluruh ruang stor itu basah dimasuki air hampir semua kotak-kotak yang ada telah koyak dan tumbang.......sebab itulah banyak barang kenangan cinta antara kami musnah......... Yang paling saya terkilan apabila gambar-gambar peribadi dan fail yang ada semua maklumat panggilan telefon kepada makwe saya juga musnah......... Pernah saya jumlahkan keseluruhan bayaran panggilan telefon saya iaitu sebanyak lebih kurang RM14,700 untuk tempoh 2 tahun setengah saya menelefon makwe saya.
          Syukur........satu fail yang mengandungi semua surat cinta dan kad-kad ucapan antara kami tidak musnah....... Saya ada memberi cadangan agar surat-surat cinta atau kad-kad ucapan antara kami di paparkan di dalam blog ini tetapi dibantah oleh anak-anak saya terutamanya isteri saya. Surat-surat cinta dan kad-kad ucapan yang ada ini adalah hasil tulisan dan daya kreatif antara kami yang dapat menghasilkan ungkapan-ungkapan indah puisi cinta antara kami berdua sebagai bukti betapa sehati sejiwanya kami semasa bercinta........ini kerana cintaku hanya untukmu.......
           Kenapa isteri dan anak-anak saya membantah.........?....... Adakah kerana isteri saya kini adalah  orang lain dan bukannya makwe yang saya ceritakan di dalam blog ini........?........ Ikutilah kisah saya seterusnya.........
                       ...................teruskan bersama PE...........cintaku hanya untukmu 4.............

No comments:

Post a Comment