Saturday 15 October 2011

CINTAKU HANYA UNTUKMU

            Sebelum makwe saya pergi ke luar negara.....saya berhasrat untuk berjumpa dengannya.......boleh le saya......ala-ala cerita Hindustan (pada masa tu saya ni peminat cerita Hindustan). Walaupun dia telah berada di Ipoh tetapi dengan penuh harapan saya meminta dia balik sekejap ke Shah Alam agar kami boleh berjumpa. Agaknya memang ada jodoh antara kami......dengan izin Allah s.w.t hasrat saya untuk berjumpa dengannya dimakbulkan olehNYA. Pada masa itu saya tak tahu tempat mana yang sesuai untuk kami berjumpa....... Akhirnya saya mengambil keputusan untuk membawa makwe saya ni pergi ke tempat-tempat yang bersejarah......anda tahu ke mana kami pergi.....?.
            Jika dah ala-ala hindustan tu.......ke mana lagi kami nak pergi.......yang pasti saya telah membawa makwe saya ke Bukit Malawati di Kuala Selangor. Romantik tau jika tengah bercinta pergi duduk atas bukit tu sambil menghadap laut..... Lepas tu bolehlah saya bercerita sedikit kisah-kisah lama dan bersejarah mengenai bukit itu. Banyak sekali sejarah iaitu kisah-kisah lama yang patut kita pelajari dan ketahui apa yang ada di atas bukit tersebut. Tak rugi jika sesiapa sahaja yang tengah bercinta pergi ke sana kerana jika lapar kita boleh turun ke bawah untuk pergi makan dan jika sampai waktu solat kita boleh pergi sembahyang  kerana di situ juga ada masjid lama yang bersejarah....... Lepas tu boleh naik ke atas semula sambil menikmati keindahan di sekitar bukit tersebut. Sekurang-kurangnya apabila makwe saya telah pergi ke luar negara nanti jika rindu pada saya boleh le kenangkan kembali memori indah ketika kami duduk bersama......dekat meriam lama......sambil berpuisi......kenangan kisah lama antara kami untuk selama-lamanya........ Semoga diberkati olehNYA.
            Ucapan terakhir saya sebelum berpisah setelah mengakhiri pertemuan dengan makwe saya pada hari itu ialah saya mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kerana makwe saya sudi untuk berjumpa dengan saya sebelum beliau pergi melanjutkan pelajaran ke luar negara. Saya sentiasa mendoakan semoga makwe saya selamat ketika berada di perantauan........ Semoga berjaya dalam pelajaran dan jika dah berada di sana tu janganlah lupa pada Abang PE di sini. Makwe saya pula berkata "jangan meletakkan harapan yang terlalu tinggi kerana jarak dan masa akan memisahkan kita. Apa-apa pun boleh berlaku sepanjang dua tahun lebih ketiadaan saya. Mungkin saya atau awak akan berubah hati. Siapa tahu?. Kalau kita meletakkan harapan yang terlalu tinggi, bila jatuh, sakitnya perit sekali. Oleh itu kita hanya perlu berdoa semoga harapan dan impian kita menjadi kenyataan'. Saya membalas dengan berkata "Insya Allah, saya akan tetap menaruh harapan kerana tanpa harapan kita tidak akan berusaha untuk menjadikan impian satu kenyataan. Saya akan tetap setia menanti kepulanganmu.......Dan ketahuilah bahawa sesungguhnya cintaku hanya untukmu..........
                           .............teruskan bersama PE..........cintaku hanya untukmu 2..........

No comments:

Post a Comment