Saturday 29 October 2011

CINTAKU HANYA UNTUKMU 4

             Kehangatan diri saya dalam dunia percintaan......memberikan kesan dalam rentak kehidupan yang saya lalui kerana saya semakin bersemangat untuk pergi kerja dan semakin rajin belajar. Agaknya inilah nikmat keghairahan dunia percintaan yang sedang saya lalui. Walaupun saya telah mempunyai makwe yang jauh di perantauan tetapi di sini saya tetap mengekalkan prestasi kerja dan seiringan dengan itu saya akan terus belajar kerana ada ketika apabila sampai waktunya tumpuan kerja dan pelajaran saya sedikit terjejas........ Inilah agaknya yang dikatakan "mabuk bagi insan yang tengah bercinta" tetapi syukurlah kerana saya mempunyai seorang PA yang banyak mermbantu saya menyelesaikan urusan kerja jika saya tiada di pejabat. Mungkin PA saya semakin rajin dan baik dengan saya kerana mengharapkan dapat lagi setem yang cantik dan makanan kegemaran beliau iaitu coklat daripada saya. Tak kisahlah asalkan semua urusan kerja saya tiada masalah.......
            Sewaktu saya berada di pejabat tengah hari itu saya menerima panggilan telefon dari jauh.............. Makwe saya yang telefon kerana waktu itu beliau boleh membuat panggilan dengan kadar yang paling murah kerana ada promosi sempena hari krismas. Waktu itu di sana sebelah malam dan saya di sini waktu makan tengah hari kerana perbezaan masa antara kami ialah 14 jam. Makwe saya kata.......kadar panggilan yang paling murah boleh dibuat antara jam 7 malam hingga jam 7 pagi sahaja. Lama juga saya bersembang untuk melepaskan rasa rindu di hati ini. Rasa bertuahnya saya kerana mempunyai seorang makwe seperti dia........
            Makwe saya ni suka pergi melancong kerana pada waktu cuti semester sahaja beliau dan rakan-rakan akan pergi melancong. Antara tempat yang beliau pernah lawati ialah New York (naik ke atas bumbung bangunan World Trade Centre yang telah dibom pada 11 September untuk melihat pemandangan bandar New York dari atas), Washington D.C (bergambar di depan White House), Chicago (melawat bangunan tertinggi di dunia ketika itu iaitu "Sears Tower"), Los Angeles (melawat Universal studio dan Disneyland), San Francisco (melawat muzium lilin) dan beberapa buah lagi negeri di USA. Selain daripada suka melancong beliau juga boleh berbahasa Perancis kerana itulah beliau suka melancong ke tempat-tempat yang menarik. Beliau juga pernah pergi ke Niagara Falls, Kanada untuk melihat air terjun yang merupakan salah satu air terjun yang terbesar di dunia.
             Sedang saya leka bersembang melalui telefon......... PA saya kata ada orang datang untuk berjumpa dengan saya. Orang daripada jabatan kastam dan eksais di raja kata PA saya. Saya beritahu pada makwe saya ada orang datang nak jumpa dengan saya dan jika ada peluang untuk buat panggilan paling murah macam ini boleh telefon saya lagi. Akhir bicara saya mengucapkan salam sayang dan rindu selalu yang teramat rindu daripada saya dan ketahuilah cintaku hanya untukmu..........
                     ...................teruskan bersama PE.............hari bekerja 7........

No comments:

Post a Comment