Monday 18 April 2011

AKU DI PPUM 5

          Hari demi hari rutin perjalanan hidup saya di Wad Ortho 1, PPUM ini semakin memberi keyakinan bagi diri saya apabila keluar tidak lama lagi. Setiap hari mereka akan memberi kata-kata semangat agar saya dapat menghilangkan rasa malu apabila berhadapan dengan masyarakat di sekeliling nanti. Paling yang akan saya rasa ialah apabila keupayaan yang ada dalam diri saya tidak lagi seperti dulu......Keseronokan masa lalu semasa di kampung tidak akan saya rasai lagi seperti menunggang motor, menjala ikan, melastik burung, gotong-royong menanam padi dan yang paling seronok menggunakan senapang patah Atuk semasa pergi memburu......
          Pernah terjadi peristiwa saya berkelahi dengan seorang dari kampung peket 60....yang mana saya membawa senapang patah Atuk untuk mengejar dan menembak orang itu di sawah padi berhampiran rumah Atuk.....Nasib baik orang itu sempat lari.....jika tidak tak tau le apa yang terjadi......Atuk kata "saya ni panas baran....asyik nak berkelahi aje....". "Samseng peket 20 kata Atuk....". Agaknya sebab itulah Allah s.w.t ambil balik tangan kanan saya....jika tidak tentu saya akan jadi samseng tempat lain pulak.....Suratan atau kebetulan hanya Allah s.w.t saja yang maha mengetahui di sebalik semua kejadian yang menimpa setiap umatNYA.
         Disamping memberi kaunseling, pihak hospital juga telah menguruskan untuk membuat tangan palsu untuk saya....semua ukuran dan sampel warna telah diambil....tak lama lagi saya akan mempunyai tangan kanan palsu. Saya tak pasti adakah tangan palsu itu nanti akan serupa dengan tangan kanan yang telah kudung....seperti kata doktor "sekurang-kurangnya boleh mengurangkan perasaan malu saya apabila memakainya....". Fungsi kegunaannya saya tak pasti setakat mana....adakah ianya benar-benar membantu saya dalam menjalani kehidupan seharian atau akan menyusahkan pergerakan rutin seharian kehidupan saya dengan menggunakan tangan kanan palsu itu nanti..... Ikuti sambungan kisah ini dalam coretan saya dengan tajuk......."tangan kanan palsuku".

1 comment:

  1. mana sambungan nye bang?teruskan menulis...i'll follow u....hohoho...

    ReplyDelete